Klubben » Nyheter » Innbydelse Hemnerunden 2015

Innbydelse Hemnerunden 2015

16.05.2015

ORKLA CYKLEKLUBB OG HEMNE SYKKELKLUBB

Hemnerunden skal selvfølgelig arrangeres i 2015 også.

Dette er et turritt for klassene M/K 17 år og oppover. Orkla CK og Hemne SK inviterer med dette nok en gang alle syklister til et sykkelritt i fantastiske omgivelser. Her får rytterne oppleve høye flotte fjell, for så å oppleve hvor flott det kan være ved sjøen like etterpå! Vi tilbyr start og mål på samme sted som betyr enkel logistikk for alle deltakerne(.

Rittet er midt i blinken som oppkjøring til Trondheim-Oslo tre uker senere!

Rittet arrangeres i år LØRDAG 30.mai 2015.

LØYPEBESKRIVELSE:

Rittet er 120km langt, og kommer til å bli en flott naturopplevelse for alle deltakere.

Starten er ved Orkanger Barneskole. Løypa går så opp til Fannrem og opp Hemnevegen! En del stigninger opp til Hemnekjølen. Derfra til Kyrksæterøra er det ca 40km med lett terreng og mye nedover! Fra matstasjonen på Kyrksæterøra sykles det videre langs Hemnefjorden, til Vennastranda. Siste matstasjon passeres, før vi forlater lavlandet og starter 10-15km med tyngre parti opp til toppen av Våvatnet. Fra toppen av Våvatnet er det ca 25km til mål med lett terreng. Sykler forbi Gangåsvatnet, ned Skjenalddalen, forbi Domus/Amfi-senteret, og derfra 1km til mål.

Start/mål er på samme sted, rett utenfor Orkanger Barneskole i Orkdalsvegen..

STARTTIDER:

PULJE 1. 10.30 (De som regner med å bruke under 3 timer og 30 minutter). Maks 50

PULJE 2. 10.40 (De som regner med å bruke under 3 timer og 30 minutter). Maks 50

PULJE 3. 10.50 (De som regner med å bruke over 3 timer og 30 minutter).

Garderobe: Orkanger Barneskole. Parkering: Orkanger Barneskole

Påmelding : Forhåndspåmelding, KUN ONLINE HER. Forhåndspåmelding innen onsdag 27.mai klokka 23.59.
Hvis du har ønske om spesiell pulje, send e-post til: srunod@online.no. Startkontingent: Kroner 300,- for alle forhåndspåmeldte og kroner 500,- for de som melder seg på ved start.

Vi bruker EMIT tidtaking.

PS! STARTNUMMER FESTES GODT SYNLIG PÅ HØYRE SIDE!

NB! DETTE ER ET TURRITT. DET BETYR AT ALLE MÅ VISE VARSOMHET Å FØLGE TRAFIKKREGLENE, SLIK AT VI UNNGÅR UHELL/ULYKKER!