Klubben » Nyheter » Reisebrev Tenerife

Reisebrev Tenerife

24.01.2012

Reisebrev fra gutta på Tenerife følger...

På søndag reise Jan Erlend Andersen, Thomas Romundstad og Johnny Kristiansen til Tenerife for å sluke mil i sommervær. For de første dagene har vi mottatt følgende reisebrev:
Dag 1: Gutta fant klatring første dagen. Fjell på 26km med em snittstigning på 6%. 5 timer på setet kjentes og ettermiddagen ble brukt godt ved bassengkanten før en titalende middagsbuffet ble fortært.
Dag 2: Første del av dagens økt startet med å sykle langs kysten, før vi tok av hovedveien og søkte mot høyden igjen. Etter 1 times sykling oppover serpentinere stod espresso og baguett på programmet, ikke langt fra snøgrensen. Hjemturen gikk fort nedover og komputeren viste 4 timer denne dagen. Resten av dagen ble tilbringt ved bassenget.
Dag 3: Planen var en flat dag, men turen tok fort en vending mot klatring igjen etterfulgt av heftige utforkjøringer. Traff også på en kneik på 25% som svidde godt i beina. 4 timer denne dagen.
Dag 4: Daned mål var å nå opp til vulkanen Veide. Etter en sammenhengende klatring på 4,5timer nådde vi målet. 5 grader på toppen og iskaldt. På turen ned møtte vi hele ASTANA laget som kjørte drag oppover fjellet. Og, det gikk fort...... En super dag:-)
Dag 5: Rolig dag som gikk gjennom flere smålandsbyer og småkupert. Grei fin dag mer som en norsk langtur. Overskyet og 16-17 grader i dag.
Dag 6: Siste dagen ble også relativ rolig og forholdsvis flatt terreng i solskinn igjen.
Totalt 28timer og 12 600 høydemeter.
Tenerife anbefales, og ny tur hit er allerede avtalt neste år på samme tid. Flere som blir med?
Noen bilder kommer etterhvert.

Kristian Tokle har allerede vært to ganger sydover på treningsleir. Kom hjem etter siste tur fredag 13.januar. Han hadde en to ukers tur før jul, og altså, 1 uke nå på nyåret. Borghild Løvset var på en ukes tur før jul. Begge to drar på ny tur i midten av februar. Denne gangen en 10 dagers tur.