Klubben » Nyheter » Resultater i helga

Resultater i helga

02.05.2012

Klubbens damer, Trine og Borghild, kjørte ritt i helga.

Borghild dro til Italia nær Gardasjøen, og stilte i maraton terrengrittet Rockey mountain Garda, versjon Ronde Extreme. Dette terrengrittet var 107km langt, totalt 3581høydemeter, høyeste punkt 1229meter over havet. Borghild brukte totalt 5 timer og 28 minutter på distansen. Dette holdt til en 2.plass i kvinneklassen som talte 26 deltagere. At dette rittet var krevende skjønner vi når en stigning tok 1,5time å bestige mens en annen stigning tok 1 time å forsere. Kristian Tokle deltok også, og kom inn på tiden 5 timer og 15 minutter etter å ha gått skikkelig tom, plassering 43 av 176 startende.. Begge er meget gode prestasjoner. Resultatene kan du se her

Trine  sesongdebuterte som førsteårsjunior under norgescupåpningen i Stavanger søndag. Kroppen fungerte veldig godt og Trine var den mest toneangivende og aktive rytteren underveis. 10jenter var igjen i tetpuljen da det nærmet seg slutten. Siste kilometer var teknisk krevende med utforkjøring, svinger og rundkjøringer. Trine ledet inn mot siste rundkjøring 2-300meter før mål og hadde et glimrende utgangspunkt. Men, så kommer en bil og roter seg inn i siste rundkjøring. Trine må gjøre en kraftig unnamanøver, mister all fart, og fikk dermed ødelagt avslutningen som kunne endt med seier i norgescupåpningen. Hun endte dermed på 8.plass.  Rittet var også uttakningsritt for Tour De Himmelfart i Danmark der Norge stiller med landslag i klasse K-Junior.
Arrangørens hjemmeside kan du se her.