Klubben » Nyheter » Tour De Frøya 2011

Tour De Frøya 2011

28.05.2011

24 ryttere representerte Orkla CK under lørdagens Tour De Frøya.

Hele 24stk representerte Orkla CK og 14stk som er medlemmer i klubben representerte bedriften sin, totalt 38 orklasyklister. Det er et imponerende deltakerantall fra Orkla CK. Det er tydelig at sykkel aktiviserer flere og flere :-)

Tour De Frøya har seilet opp som Trøndelags største sykkelritt med over 800 deltakere i år. Rittet er åpent for ALLE klasser, racer, offroad, bedrift og mosjon. I tillegg er det lagt opp til en flott bankett med masse sosialt innhold. Hver klasse hadde over 200 deltagere. Rittet ble arrangert under "strålende" forhold, oppholdsvær og snill vind.  Resultatene fra rittet kan du se her.

I årets utgave av rittet ble det noen velt. Noen har sikkert allerede lest/hørt i media om dette. 4 ryttere fra Orkla CK var med i en velt i racerklassen, mens en fra Orkanger var med i en velt i bedriftsklassen. Skrubbsår, smell i hodet og forslåtthet går igjen hos de fleste. I tillegg gikk det hardt ut over utstyret, rammer og hjul.
Adresseavisen og Sør-Trønder`n har "allerede" lagt ut litt dramatiske nyheter om velt fra rittet, men ingenting om selve rittet. NRK har også lagt ut en sak.
Hjemmesida til arrangøren kan du se her.