Klubben » Nyheter » Aktiviteter + resultater

Aktiviteter + resultater

19.05.2010

Anders helt i toppen under Østfold 3-Dagers:-)

Bedriftsritt tirsdag: Start/mål på Øysand. Løypa gikk til Buvik over Sagberget-Ånøya-Venn-rundt Laugen- Eggkleiva-ned til Børsa og inn til Øysand. Orkla CKrepresentert med Åge Jønsberg og Johnny Bergsmyr. Begge gjorde det bra:-) Resultatene ser du her.

Expert Banecup: onsdag kveld var første ritt i Banecupen. Første start klokka 18.00 på Prestmovelodromen i Stjørdal. Alle klasser. Resultater kommer etterhvert her. 3 Orklaryttere til start. Anders Oddli slettet klubbrekorden på 1000m med tiden 1.14,0. Trine Oddli og Thomas Romundstad tok personlige rekorder.

Hommelvikrittet: Torsdag ble dette tradisjonelle temporittet arrangert for alle klasser.Distanser 5-40km. Orkla CK hadde med flere deltagere. Klasseseier til Borghild Løvset på 20km tempo. Dag Olav Løseth, Åge Berg, Jan Erlend Andersen og Thomas Romundstad, øvrige deltakere som også gjorde sine saker meget bra:-) Resultatene ser du her.

Østfold 3-Dagers: Temporitt Fredrikstad fredag, gateritt Fredrikstad lørdag, landeveisritt Halden søndag. Alle klasser 10år til Elite. Innbydelsen ser du her. Temporittet fredag i Fredrikstad. Trine inn til delt 4.plass (13startende) i klasse K15-16. Kort differanse oppover etter en av de bedre temporittene hun har kjørt:-)  Anders i sekunddrama etter en meget god tempo, endte på delt 2.plass, 1 sekund bak vinneren i klasse M15-16år med 62 startende. Resultater fra temporittet kan du nå se her. Gaterittet lørdag i Fredrikstad: Trine syklet inn til pallplass i dag med sin 3.plass. Litt etter de første men med margin til nestemann. Et godt ritt som også førte henne opp på 3.plass sammenlagt etter to etapper:-) Resultatene er ikke offisielle ennå, men Anders ble i dag ca nr 7-8 i et samlet felt på ca 25-30ryttere. Anders kjørte veldig aktivt hele rittet og er med dette på 3.plass sammenlagt etter to etapper. Resultatene fra dagens gateritt og sammenlagt kommer etterhvert her. Noen bilder fra dagens gateritt kan du se her.  Gjør oppmerksom på at resultatene ikke er riktige og at arrangøren endrer på dette. Trine har kommet lengre ned og taper tidsmessig og plass. Anders taper ikke tidsmessig men har feil plass på dagens gateritt.  Landeveisritt søndag i Halden: Under ettermiddagens 40km lange landeveisritt i klasse K15-16 endte Trine på 4.plass. Sammenlagt ble det en flott 3,plass (hvis arrangøren får listene riktige). I formiddag ble det en meget jevn spurtduell i landeveisrittet over 80km i klasse M15-16 der Anders ble på 2.plass, ca 10cm fra seieren:-). Sammenlagt blir det enten 1 eller 2.plass, snakk om tideler. arrangøren har det ikke klart ennå. Noen bilder fra dagen ser du her. Syklingens verden har også tatt mange flotte bilder fra søndagens fellesstart her, og fra lørdagens gateritt her. Topp 3 lister i dag ser du her. Endelige resultater ser du etterhvert  her.

Orkla CK er representert på alle disse rittene. Oppdatering kommer etterhvert når resultater foreligger:-)

Fellestrening 1: søndag16.mai: Avreise MX Sport klokka 11.00. Turen går Lien-Svorkmo-Storås-Meldal-Svorkmo-Orkanger. Rolig tur med noen sprell underveis. Møt opp til en flott tur i supert vær:-)

Fellestrening 2: søndag 16.mai Trondheim-Oslo gruppa: Avreise MX sport klokka 09.00. Turen går opp til Berkåk og ned igjen. Ekstratrening grunnet at Berkåkrunden gikk fløyten forrige helg:-)