Klubben » Nyheter » Resultater Midt-Norsk Bane

Resultater Midt-Norsk Bane

21.09.2009

Sterke prestasjoner under Midt-Norsk Mesterskap bane søndag av Orkla CK`s ryttere.

7 ryttere stilte til start under søndagens Midt-Norske Mesterskap Bane på Stjørdal. Glimrende sykkelforhold med sol og vindstille, nesten helt perfekt:-). Orkla CK hadde 1stk i rekruttklassen, 1 stk i K13-14, 1stk i M15-16 og 4stk i klasse M senior (veteran + senior slåes sammen under mesterskap).

De yngste (10-16år) syklet 500m + 2000m mens de eldste (17++) syklet 1000m + 3000m. Rekruttene syklet 500m + 600m fellesstart.

Dagens største prestasjon stod nok Anders Oddli for da han satte banerekord på 500m. Rekorden ble senket fra 37,0 og ned til 36,7sekunder (gir en snittfart på over 49km/t...). Banen har eksistert i 30 år og det har aldri blitt syklet fortere på denne distansen på banen.....

Trine Oddli syklet også meget sterkt på 500meter med tiden 42,0 som er kun 1,5sekund fra norgesrekorden for Damer Senior på denne distansen. Rekorden for Damer Junior er på 41,7sekunder. Både Trine og Anders satte klubbrekord på begge distansene og ble Midt-Norske Mestre. I tillegg satte Jan Erlend klubbrekord på begge sine distanser, 1000m på tiden 1.14,9 og 3000m på tiden 4.00,8. Begge disse prestasjonene ga 3.plass i klasse M senior Midt-Norsk Mesterskap. Våre veteraner som måtte stille i M senior, gjorde også sine saker meget bra og satte gode personlige rekorder. Orkla CK`s yngste rekruttdeltager, 9 år gamle Odin Løseth, syntes banesykling var meget morsomt, og har lyst til å komme hit igjen flere ganger :-)   Resultater fra mesterskapet kommer etterhvert her. Noen bilder fra dagen kan du se her.

Orkla CK`s klubbrekorder kan du se her.   Rekordene finner du ellers under aktiviteter, og deretter under resultater. Oppdatert per 20.september 2009.

Orkla Cykleklubb har i flere år arrangert treningsritt og aktive ritt. Løyperekordene for de forskjellige løypene er samlet inn og satt i system. Leser du videre kan du sjekke de forskjellige rekordene. Løyperekorder Orkla CK, menn kan du nå se her, eller på samme adresse som klubbrekordene :-)

Løyperekorder Orkla CK, kvinner kan du nå se her, eller på samme adresse som klubbrekordene :-)