Klubben » Nyheter » Norgesmestre på bane

Norgesmestre på bane

13.08.2011

Både Trine og Anders ble norgesmestre på bane i dag.

NM bane korte distanser ble arrangert torsdag formiddag med stor uttelling for Orkla CK. Trine i klasse K junior konkurrerte mot to år eldre ryttere, men slo til med tide 40,3 på 500m og vant med 9 tideler. Trine slo også alle rytterne i kvinner senior, og dermed dagens beste tid. Dette er Trine første NM tittel.

Anders syklet inn til tiden 1.11,4 i klasse M-junior. Med kun to tideler bak norgesrekorden var han ganske suveren foran andremann med nesten 3sekunder. Anders hadde dagens nest beste tid, kun slått av senioren "proffen" Reidar Borgersen fra Joker Merida. Dette er Anders andre NM tittel. Nytt av året er at det ble delt ut mesterskapstrøyer til vinnerne. Det betyr at Orkla CK dermed har 3 ryttere som skal sykle med mesterksaptrøyer det kommende året (Borghild Løvset ble jo også norgesmester for en drøy uke siden og fikk mesterskapstrøye). Sterkt av en så "liten" klubb. Noen bilder kan du se her.Avisa S-T har en notis her. Adressa et stykke her. NRK innslag her. Syklingens Verden her.  Sykkelnytt.no her.   Resultatene kan du se her.

Senere på ettermiddagen syklet Trine også inn til gull under Ungdomsmesterskapet bane, distanse 2000m. Trine har dermed 2 UM gull og 1 NM gull på to dager.
Mesterskapet fortsetter fredag med NM bane lange distanser. Orkla CK representert med Trine og Anders i klasse Junior og Jan Erlend Andersen i klasse M-Senior.

Fredagens Bane NM, lange distanser: Anders syklet inn til sølvmedalje etter å ha hatt beste tid i kvalifiseringen, men sjanseløs i finalen. Trine hadde tredje beste tid (det skilte 1,5sekund mellom de tre første) i kvaliken og kom i bronsefinalen, der hun vant og sikret seg bronsemedalje. Resultatene kan du se her.