Klubben » Nyheter » UM Bergen

UM Bergen

10.08.2009

Bronsemedalje både på tempo og felles til Orkla CK under UM i Bergen.

Dagsrapporter:  Fredag: Orklarytterne var på sightseeing i Bergen og tok blant annet Fløibanen. 320 meter til værs på 3min. Se her for noen bilder i den lille orklaleiren. Anders Oddli ble også friskmeldt fredag ettermiddag og starter på lørdagens temporitt. Lørdag: Temporittet over 8,6km for våre ryttere, ble avviklet i løype med tilsammen 11 rundkjøringer. Det var vått og tildels meget glatt i de fleste rundkjøringene. Flere veltet, men våre klarte seg heldigvis bra. Det ble bronsemedalje på Trine Oddli i klasse K14år. Anders Oddli i klasse M15 år syklet inn til 6.plass, kun 8sekunder fra pallen, etter 5 uker med kosetrening. Jo Inge Sandvik i klasse M16 år syklet inn til 46.plass, forøvrig en meget jevn og tøff klasse. Resultatene fra dagens tempo ser du her.  Bilder fra dagens ritt ser du her. Søndag: Trine syklet inn til en flott bronseplass under dagens fellesstart i Bergen. K14 år syklet 3 runder a 11,3km, totalt 33,9km. Trine kjørte aktivt og var den mest toneangivende i feltet. Hun startet også spurten i feltet på 7 jenter som kom samlet mot mål.I klasse M15 år startet Anders, men fant fort ut at kroppen ikke fungerte i dag og sto av. Tregner nok litt trening for å komme i form igjen :-). I klasse M16 år syklet Jo Inge inn til en 35.plass i dag. Jo Inge kjørte offensivt og var med teten lenge, og kan være godt fornøyd med dagens gjennomføring i en meget sterk 16-års klasse. Bilder fra dagens ritt ser du her. Resultater fra dagens fellesstarter ser du her. Mange bilder, også av orklaryttere i action, finnes på Bergens CK sine hjemmesider, tempo og felles.  Alle tre Orklarytterne kan være godt fornøyd med vel gjennomført ungdomsmesterskap, og nå gjenstår bare å rekruttere flere ungdommer til klubben vår.